Pendidikan Antikorupsi untuk Generasi Muda: Menanamkan Nilai-Nilai Antikorupsi Sejak Dini
DOI:
https://doi.org/10.71282/at-taklim.v2i10.1109Keywords:
Anti-corruption education, Integrity, Young generationAbstract
As agents of change, young people require the important role of education in shaping their character and behavior from an early age. The eradication of corruption cannot be carried out solely through law enforcement but also needs to be addressed through education as a preventive measure. Anti-corruption education plays a crucial role in instilling values of honesty, discipline, responsibility, and integrity from a young age. As the nation’s future successors, young people hold a strategic role as agents of transformation; therefore, the development of integrity-based character is essential. Through the strengthening of effective governance systems, continuous character education, and strict law enforcement, it is expected that a generation with integrity will emerge one that is capable of rejecting corrupt practices in order to realize a just, prosperous, and corruption-free society.
Downloads
References
Asmorojati, A. W. (2017). Urgensi Pendidikan Anti Korupsi dan KPK dalam Pemberantasan Tindak Pidana Korupsi di Indonesia, Hlm 491.
Burhanudin, A. A. (2021). Strategi Penanaman Nilai-Nilai Anti Korupsi Pada Mahasiswa, Hlm 61.
Chairilsyah, D. (2016). METODE DAN TEKNIK MENGAJARKAN KEJUJURAN PADA ANAK SEJAK USIA DINI, Hlm. 8.
Zainudin Hasan. (2025). PANCASILA DAN KEWARGANEGARAAN. CV. ALINEA EDUMEDIA, Hlm. 70
Fatmah, N. (2018). PEMBENTUKAN KARAKTER DALAM PENDIDIKAN, Hlm. 371.
Hasan, Z., Wijaya, B. S., Yansah, A., Setiawan, R., & Yuda, A. D. (Volume. 2 No. 2 Juni 2024). Strategi Dan Tantangan Pendidikan Dalam Membangun Integritas Anti Korupsi Dan Pembentukan Karakter Generasi Penerus Bangsa, Hlm 251.
Imam Hanafi, S. (2023). Buku referensi pendidikan anti korupsi. PT Literasi Nusantara Abadi Group, Hlm 18.
Jamaluddin. (2016). HUBUNGAN ANTARA SEKOLAH DAN MASYARAKAT, Hlm. 30.
Juwono, H. (2025). Peran Kepala Sekolah dalam Menumbuhkan Budaya Anti Korupsi di Lingkungan Sekolah, Hlm 58.
Muhammad Saufi. (2024). Membangun Integrasi pendidikan anti-korupsi untuk generasi muda. Ruang Karya Bersama, Hlm 18.
Nurul Khotimah, M. M. (2025). GURU SEBAGAITELADAN: STRATEGIEFEKTIF DALAM PENDIDIKAN NILAI, Hlm. 357.
Putri, S. H., Putri, A. W., & Maulia, S. T. (2023). Peran Orang Tua Dalam Pembentukan Pendidikan Karakter Pada Anak.
Rahmayanti, Y., Nurhayati, & Awalunisah, S. (2023). PENTINGNYA PERAN KELUARGA DALAM MENANAMKAN, Hlm 11.
Samani, M. (2012). Konsep dan Model Pendidikan. PT. Remaja Rosdakarya, Hlm. 41.
Soenarno, d. D., Hermawan, W. S., & Livia, L. (2022). Analisis Komunitas Online Gaya Hidup Minimalis dalam Menyikapi Konsumerisme.
Wuryaningsih, & Prasetyo, I. (2022). Hubungan Keteladanan Orang Tua dengan Perkembangan Nilai Moral Anak Usia Dini .
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Theofilus Silitonga (Author)

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.










