Pengaruh Harga Dan Promosi Terhadap Minat Beli Konsumen Pada Kopi Dari Hati Di Sawangan Depok
DOI:
https://doi.org/10.71282/jurmie.v2i2.157Keywords:
Price, Promotion, Consumer Buying InterestAbstract
This research aims to determine the effect of price and promotion on consumer buying interest in Kopi Dari Hati in Sawangan Depok. The method used is quantitative. The population in this study was 2483 with sample determination using the Slovin Formula, resulting in a sample of 96 respondents. Data analysis uses Validity Test, Reliability Test, Classic Assumption Test, Descriptive Analysis, Simple Regression Analysis, Correlation Coefficient Analysis, Determination Coefficient Analysis, and Hypothesis Testing. The results of the Price variable have a positive and significant influence on Consumer Purchase Interest with a value of tcount > ttable or (9.559 > 1.661) Sig value < 0.05 (0.000 < 0.05). The results of the Promotion variable have a positive and significant influence on Consumer Purchase Interest with a value of tcount > ttable or (7.744 > 1.661) and a value of Sig. < 0.05 (0.000 < 0.05). The results of the variables Price (X1) and Promotion (X2) have a significant effect on Consumer Purchase Interest (Y). Hypothesis testing shows that Fcount > Ftable (51,498 > 3.094) and the Sig. < 0.05 (0.000 < 0.05).
Downloads
References
Adi Satria, A. (2017). Pengaruh Harga, Promosi, dan Kualitas Produk Terhadap Minat Beli Konsumen Pada Perusahaan A-36. Jurnal Manajemen Dan Start-Up Bisnis, 2(1), 45–53.
Ahmadun, A., & Indahsari, C. I. (2022). Pengaruh Harga dan Promosi Terhadap Minat Beli Album K-Pop Pada Online Shop Fullsun KStuff. Jurnal Administrasi Dan Manajemen, 12(4), 382–393.
Amilia, Suri. 2017. “Pengaruh Citra Merek, Harga, Dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Handphone Merek Xiaomi Di Kota Langsa.” Jurnal Manajemen dan Keuangan Unsam 6(1): 660–69.
Anisa, N., & Solihin, D. (2023). Pengaruh Harga dan Promosi terhadap Keputusan Pembelian Dimsum Teh Susi Cabang Desa Cibentang Ciseeng Bogor. Jurnal Ilmiah Mahasiswa (JIMAWA), 3(2).
Halim, N. R., & Iskandar, D. A. (2019). Pengaruh Kualitas Produk, Harga dan Strategi Promosi Terhadap Minat Beli. Jurnal Riset Manajemen Dan Bisnis (JRMB) Fakultas Ekonomi UNIAT, 4(3), 415–424.
Irawan, M. R. N. (2020). Pengaruh Kualitas Produk, Harga Dan Promosi Terhadap Minat Beli Konsumen Pada Pt. Satria Nusantara Jaya. Ekonika : Jurnal Ekonomi Universitas Kadiri, 5(2), 140.
Monica, E. (2018). Pengaruh Harga, Lokasi, Kualitas Bangunan dan Promosi Terhadap Minat Beli Perumahan Taman Safira Bondowoso. International Journal of Social Science and Business, 2(3), 141-149.
Mustofa, I., & Nurfadillah, M. (2021). Analisis Pengaruh Price Earning Ratio Dan Earning Per Share Terhadap Return Saham Pada Sub Sektor Property And Real Estate Yang Terdaftar Di Bursa Efek Indonesia. Borneo Studies and Research, 2(2), 1460-1468.
Pratama, I. P., & Sulistiani, S. (2024). PENGARUH KUALITAS PRODUK DAN KUALITAS PELAYANAN TERHADAP KEPUASAN PELANGGAN DI APOTEK RAFFI FARMA CIKOTOK LEBAK BANTEN. Journal of Research and Publication Innovation, 2(4), 1173-1184
Puspitasari, N., Aphrodite, N., & Sulaeman, E. (2023). Pengaruh Promosi, Brand Ambassador Dan Korean Wave Terhadap Minat Beli Produk Somethinc. Warta Dharmawangsa, 17(1), 302-314.
Ramadoni, W. (2020). Pengaruh Promosi Ovo Terhadap Minat Beli Dan Keputusan Pembelian Pada Pengguna Ovo. Jurnal Ecopreneur.12 Fakultas Ekonomi Dan Bisnis, 3(1).
Salsyabila, S. R., Pradipta, A. R., & Kusnanto, D. (2021). Pengaruh Promosi dan Kualitas Pelayanan Terhadap Impulsive Buying pada Marketplace Shopee. Manajemen, 13(1), 37–46.
Sari, N. K. Y. P., Pantiyasa, I. W., & Suwintari, I. G. A. E. (2023). Pengaruh Harga dan Promosi Terhadap Minat Beli Konsumen di Mercure Bali Legian. Jurnal Ilmiah Pariwisata Dan Bisnis, 2(2), 569–581.
Solihin, D., & Anam Azka, F. B. (2024). Pengaruh Harga dan Promosi Terhadap Minat Beli Pada DIA dan KOPI di Kota Tangerang. 2(4), 1446–1458.
Tondang, B. W. (2019). Pengaruh Promosi Dan Harga Terhadap Minat Beli Konsumen Pada Toko Sepatu Bata Mtc Giant Panam Pekanbaru.
Suparnoto, R. F., & Setiobudi, A. (2021). Pengaruh Promosi Media Sosial Instagram Terhadap Minat Beli Produk Havermood. Jurnal Manajemen Dan Start-Up Bisnis, 5(5), 404–412.
Supriyatna, W., Rachmawan, A., & Zakaria, Z. (2021). Pengaruh Harga Dan Kualitas Produk Terhadap Minat Beli Konsumen Pada Produk Peyek Kacang Diprodusen Peyek Berkah Bersaudara Bojong Sari, Depok, Jawa Barat. Jurnal Semarak, 4(2), 31.
Wahyuni Purbohastuti, A., & Hidayah, A. A. (2020). Meningkatkan Minat Beli Produk Shopee Melalui Celebrity Endorser. Jurnal Bisnis Terapan, 4(1), 37-46.
Wijayanti, K. D., Komarudin, K., & Sulistiani, S. (2021). Pengaruh Lokasi Dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Pada Apartment Bailey’s City Di Ciputat. Jurnal Ilmiah PERKUSI, 1(2), 242
Wirayanthy, N., & Santoso, S. (2019). Pengaruh Harga, Citra Merek Dan Kualitas Terhadap Minat Beli Produk Private Label. Jurnal Riset Manajemen & Bisnis Dewantara, 2(1), 87–96.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Marlinda Sholekhah Salsabila, Sinta Sulistiani (Author)

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.