ANALISIS STRATEGI PEMASARAN DALAM MENINGKATKAN PENJUALAN PADA PT UNIVERSAL CARD INDONESIAN JAKARTA
DOI:
https://doi.org/10.71282/jurmie.v2i11.1250Keywords:
Marketing Strategy.Abstract
This research aims to analyze effective marketing strategies in increasing sales of PT Universal Card Indonesia in the hotel industry. Key cards are a critical tool in hotel operations, and increasing sales can impact operational efficiency and customer satisfaction. This research uses a qualitative method with a case study approach on several hotels that have succeeded in increasing their sales through appropriate marketing strategies. Based on the results of the analysis, the marketing strategy was carried out using SWOT analysis. Apart from that, implementing a more personalized marketing strategy at PT Universal Card Indonesia. And the research instruments used are observation, interviews, documentation and the researchers themselves. This research concludes that by implementing the right marketing strategy, key card sales can increase significantly, which in turn can increase revenue and customer loyalty.
Downloads
References
Buku
Aditi Gupta, R. M. (2023). Secure Hotel Key Card System Using FIDO Technology. International Conference On Emerging Trends In Expert Applications & Security, 447-456.
Aini, F., & Fatimah, D. (2016). Teknik Analaisi SWOT. Anak Hebat Indonesia.
Armstrong, G. &. (2015). Prinsip-Prinsip Pemasaran.
Buchari., A. (2014). Manajemen Pemasaran Dan Pemasaran Jasa. Bandung: Alfabeta.
Fawzi, M. H. (2022). Strategi Pemasaran, Konsep, Teori dan Implementasi. Pascal Book.
I Made Darsana, S. R. (2023). Strategi pemasaran. Bandung: CV. Intelektual Manifes Media.
IGNA Wiswasta, I. A. (2018). Analisis SWOT. Denpasar: Universitas Mahasaraswati Press.
Kotler, P. &. (2016). Manajemen Pemasaran.
Kristanto, T. d. (2017). Strategi Peningkatan Omset UKM Percetakan Analisis SWOT. Sesindo 9.
Laksana., F. (2003). Manajemen Pemasaran. Yogyakarta: Graha Ilmu.
Marissa Grace Haque-Fawzi, A. S. (2022). STRATEGI PEMASARAN Konsep, Teori dan Implementasi. Tangerang: Pascal Books.
Mursid. (2014). Manajemen Pemasaran. Jakarta: Bumi Aksara.
Naumi. (2004). Pasca Sarjana Program Studi MM Universitas Sriwijaya. Palembang: Publishing Group.
Panuju, R. (2019). Komunikasi pemasaran: pemasaran sebagai gejala komunikasi komunikasi sebagai strategi pemasaran. Jakarta: Prenada Media.
Philip Kotler, K. L. (2013). Strategi Pemasaran. Jakarta: Preshallindo.
Porter, M. E. (1980). Competitive Strategy.
Radiosunu. (1986). Manajemen Pemasaran ( Suatu Pendekatan Analisis ). Yogyakarta: (t.thn.).
Rangkuti, F. (1998). Analisis SWOT teknik membedah kasus bisnis. Gramedia Pustaka Umum.
Rangkuti, F. (2013). SWOT-Balanced Scorecard. Gramedia Pustaka Umum.
Rangkuti, F. (2014). Analisis SWOT: teknik membedah kasus bisnis cara perhitungan bobot rating dan OCAI. Jakarta: PT Gramedia Pustaka Utama.
Salim, M. A., & Siswanto, A. B. (2019). Analisis SWOT dengan Metode Kuesioner. CV. Pilar Nusantara.
Usmara., U. (2003). Manajemen Pemasaran. Yogyakarta: Op Cit.
Winardi. (1989). Manajemen Pemasaran Dan Penjualan. Yogyakarta: Sinar Baru.
Jurnal
Badri, S. (2011). Jurnal Manajemen Dan Bisnis. Vol. 1 No. 1, 13-27.
Devi Elyana Febriyanti, S. A. (2023). Analisis Strategi Pemasaran Secara Online Melalui Tiktok Dan Instagram Terhadap Volume Penjualan Skincare Justmine Beauty Pada Agen Yuyun Di Lamongan. Jurnal Ekonomi, Manajemen dan Akuntansi Vol. 1 No. 1, 344-352.
Kumalasari, N. R. (2020). Analisis strategi pemasaran dalam meningkatkan volume penjualan produk di Toko Ismart dan Indomaret Ponorogo. Institut Agama Islam Negeri (IAIN) Ponorogo. Vol. 2 No.1,, 13-17.
Lesmana, R. (n.d.). Strategi Pemasaran untuk Meningkatkan Penjualan Perumahan di Green River City Bekasi (Studi Kasus si PT. Artha Bangun Pratama). Jurnal Ilmiah Ilmu Manajemen, 40-49.
Muhammad Fatkurrozi, A. Y. (2023). Analisis Strategi Pengembangan Bisnis Syariah Fleet Card RFID di Pertamina Retail. Jurnal Ilmiah Ekonomi Islam 9 (3), 4772-4778.
Muhammad Jihad Akbar, Q. Q. (2022). Perancangan strategi pemasaran menggunakan metode swot dan qspm untuk meningkatkan penjualan beras. Jurnal Teknik Industri Universitas Serang Raya Vol. 8 No. 1,, 61-67.
Nabilla S Beu, S. M. (2021). Analisis Strategi Bauran Pemasaran Terhadap Penjualan Ikan Kering Pada UMKM Toko 48 Pasar Bersehati Manado. Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis dan Akuntansi Vol.9 No.3,, 1530-1538.
Nina Rezeki Amalia, F. Y. (2023). Analisis Strategi Pemasaran Dalam Meningkatkan Penjualan Pada Cafe Bree Sweetandfreeze Banjarmasin. Jurnal Riset Ilmu Manajemen Bisnis Dan Akuntansi Vol.1 No. 3,, 41-48.
Nisak, Z. (2013). Analisis SWOT untuk menentukan strategi kompetitif. Jurnal Ekbis 9 (2), 468-476.
Novi Isniatul Asro, S. N. (2021). Analisis Strategi Pemasaran Guna Meningkatkan Penjualan. Sigmagri Vol. 1 No.1,, 35-45.
Perdhana, D. M. (2002). Program Jurnal Sains Pemasaran Indonesia. Indonesian Journal Of Marketing Science, Vol. 1 No. 1, 107-119.
Ramadhan, R. B. (2022). Analisis Strategi Pemasaran Dalam Upaya Meningkatkan Penjualan Pada Usaha Makaroni Kriukzz. Jurnal Ekonomi dan Bisnis Bina Bangsa Ekonomika, Vol. 15 No.1, 277-281.
Reza Fauzi Ikhsan, A. D. (2021). Analisis Strategi Pemasaran Dalam Meningkatkan Penjualan Rumah Makan Pecak Hj. Sadiyah Cilodong Depok. Jurnal Kajian Ekonomi dan Bisnis Islam Vol. 2 No1,, 22-47.
Triyadi, T. d. (2023). Analisis Strategi Pemasaran Laptop Bekas Melalui Aplikasi Facebook dan Pelanggan Pada Toko Partner Komputer. Jurnal Penelitian Multidisiplin 1 (9) 1133-1148.
Willy Tambunan, Y. S. (2021). Analisis Strategi Pemasaran untuk Meningkatkan Volume Penjualan dan Daya Saing. Jurnal Optimalisasi Vol. 7 No. 1,, 48-59.
Winarto, H. (2011). Strategi pemasaran. Jurnal Ekonomika Universitas Wijayakusuma Purwokerto 14 (3), 23-37.
Yuliana, A. (2022). Analisis Strategi Pemasaran Untuk Meningkatkan Penjualan Minuman Kedai Kopi Square di Kota Bandar Lampung. Jurnal Publikasi Ilmiah Bidang Ekonomi Dan Akuntansi Vo.1 No.3,, 309-320.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Yulita Sari, Triyadi (Author)

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.










